Pomysły, które przydadzą się copywriterom w pracy, ale mogą je wykorzystać też blogerzy, żeby tworzyć jeszcze lepsze treści na swój blog.

Mam ostatnio sporo zleceń, w których piszę dla różnych klientów teksty poradnikowe, często na ich własne strony internetowe, na firmowe blogi. To teksty, które muszą być ciekawe, przyciągać czytelników, a najlepiej jeszcze, żeby miały jakiś potencjał społecznościowy, żeby były to poradniki, które ludzie będą chcieli udostępniać na Facebooku czy na Twitterze, jako coś przydatnego i pomocnego. Takie same teksty staram się zawsze pisać na swój blog i od czasu do czasu uda mi się wstrzelić w oczekiwania czytelników na tyle, że tekst zdobywa dziesiątki czy setki udostępnień.

Jak pisać takie teksty? Dzisiaj trochę o tytułach, które nie są tylko tytułami, ale też trochę naprowadzają na koncepcję takiego dobrego, pożytecznego tekstu poradnikowego. Poniżej moje ulubione tytuły, które sprawdzają się w każdej branży (liczby można oczywiście dowolnie podmieniać). Dodałam też trochę linków z tytułami do moich postów i do postów innych blogerów, którzy też doskonale wiedzą, jak wymyślać dobre, przyciągające czytelników tytuły 🙂 Tytuły postów są linkami, można klikać, czytać i podpatrywać innych.

Tytuły tekstów na blog, tytuły poradników, które przyciągną czytelników:

Jak widać większość zawiera w sobie jakieś liczebniki. Tak to już jest, że w internecie jakoś dobrze się klikają wszystkie tytuły, w których są liczebniki – ale i też same teksty dobrze się wtedy czyta, bo mają wypunktowania albo wyliczenia, sprawiają wrażenie bardziej użytecznych.

No i jeszcze jeden trik, który można stosować (i ja czasem stosuje) w pracy copywritera: zdarza mi się, że klient chce kilka tekstów na ten sam temat. Takie tytuły tekstów pozwalają mi na opakowanie tej samej treści w inną formę, co jest czasem bardzo przydatne 🙂

[wysija_form id=”4″]

martini-1117932_1280


Zapisz się na newsletter i pobierz bezpłatne materiały!

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz listę 12 technik, dzięki którym inni uznają Cię za eksperta w branży oraz specjalny rabat na moje produkty!

Zostaw swój adres e-mail żeby pobrać je w formie pliku PDF.

Zapisałeś się na newsletter. Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, dostaniesz wiadomość ode mnie! Jeżeli jej nie znajdziesz, zajrzyj do folderu SPAM.