„7 kroków do własnej firmy” – pozycja obowiązkowa w biblioteczce przedsiębiorcy

utworzone przez | paź 26, 2015 | Polecane książki, Prowadzenie firmy | 9 Komentarze

Wydana przez Samo Sedno książka Tadeusza Bisewskiego „7 kroków do własnej firmy” to książka, która przyda Ci się, jeśli myślisz o własnym biznesie albo już go prowadzisz.

[wp_ad_camp_1]Konsekwentnie realizuję moje tegoroczne postanowienie, żeby czytać dużo książek, ale nie same kryminały, tylko czasem coś, co przyda mi się w pracy. Jedną z takich książek jest „7 kroków do własnej firmy”.

Zawartość książki „7 kroków do własnej firmy”

Książka Tadeusza Bisewskiego podzielona jest na 7 rozdziałów: Zaplanuj, Załóż firmę, Zatrudniaj, Zarabiaj, Oszczędzaj, Przestrzegaj prawa, Nie zapominaj. Na końcu znajdziemy jeszcze dodatki w postaci wzorów umów, formularzy oraz instrukcje wypełnienia wniosków (np. o założenie działalności i formularzy ZUS). W poszczególnych rozdziałach autor przeprowadza nas przez wszystkie etapy zakładania działalności – od pisania biznesplanu, wyboru formy prawnej (czym różni się jednoosobowa działalność od spółki cywilnej, a ta od spółki z o.o., kto powinien się na którą zdecydować?), przez wybór formy opodatkowania, dodatkowe zezwolenia, koncesje. W rozdziale o poszukiwaniu pracowników znajdziemy nie tylko praktyczne wskazówki o tym, jak napisać ogłoszenie, ale także szczegółowy opis form zatrudnienia i informacje, jakie obowiązki mamy jako pracodawca (np. kilka słów o badaniach lekarskich i szkoleniach BHP).

Kolejny rozdział to wskazówki dotyczące zarabiania na własnej działalności – jak szukać kontrahentów i negocjować umowy, co zrobić, gdy klient nie płaci faktur (ten rozdział już mi się przydał, ale o tym napiszę przy innej okazji), jak sprzedawać w internecie, a także kilka słów o marketingu i reklamie.

W rozdziale „Oszczędzaj” dowiemy się między innymi co może być kosztem w firmie, jak rozliczać koszty samochodu i służbowe wyjazdy. Rozdział „Przestrzegaj prawa” poświęcony jest między innymi kontrolom z urzędów, jakie mogą spotkać przedsiębiorców, ale także ochronie danych osobowych czy prawnym kwestiom dotyczącym sprzedaży w internecie. Ostatnia część to obowiązki przedsiębiorcy – rozliczenia, terminy, możliwości zawieszenia działalności.

Jak widać treści w książce jest bardzo dużo – znajdziesz tu informacje właściwie o wszystkim, z czym w codziennej pracy spotykają się mali przedsiębiorcy. Oczywiście niektóre kwestie poruszone są tylko hasłowo – np. jeśli chodzi o marketing, trudno, żeby różne sposoby promowania swojej działalności były omówione w krótkim rozdziale, zresztą skuteczny marketing i reklama muszą być dopasowane do charakteru działalności. Nie jest to jednak wadą książki – ma ona jedynie zarysować wszystkie najważniejsze kwestie i problemy, jakich musi być świadomy przedsiębiorca, a nie dawać konkretne rady i podsuwać rozwiązania.

To, co mi się w „7 krokach do własnej firmy” szczególnie podoba, to fakt, że jest to książka napisana jak podręcznik. Autor nie przedstawia subiektywnych poglądów, nie podaje przykładów firm, ale przystępnym językiem wyjaśnia wszystkie formalne kwestie, związane z prowadzeniem własnej firmy. Dlatego wszystkie rozdziały czyta się lekko i nawet laik nie będzie miał wrażenia, że to dla niego za trudne i że się w tym gubi. Co więcej, książka została wydana we wrześniu 2015 i trzeba powiedzieć, że data wydania jest mocną zaletą tej pozycji. Wszystkie informacje, które tam znajdziesz, są bardzo świeżutkie, aktualne, a więc bardzo przydatne. Ogromny plus także za dodatek – formularze, wzory umów, rachunków, pełnomocnictw, arkuszu spisu z natury – jest tu wszystko, czego możesz potrzebować jako przedsiębiorca.

7_krokow_do_wlasnej_firmy_okladka

Kto powinien przeczytać „7 kroków do własnej firmy”?

Tę książkę zdecydowanie polecam wszystkim czytelnikom bloga, którzy przychodzą na BiznesoweInfo żeby poczytać o prowadzeniu firmy. W książce Tadeusza Bisewskiego znajdziecie solidne podstawy do tego, żeby bez strachu udać się do urzędu i zarejestrować swoją firmę. Polecam ją też tym, którzy już firmę prowadzą, ale chcą np. zatrudnić pracownika czy zmienić formę prawną, zmienić formę opodatkowania lub po prostu jeszcze lepiej orientować się we wszystkich przepisach, dotyczących własnej firmy.

No i trzeba powiedzieć, że jej cena jest zachęcająca (w sieci znajdziemy ją za mniej niż 30 zł), więc tym bardziej warto kupić.

 

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik
8 lat temu

Dzisiaj można założyć firmę przez inkubatory przedsiębiorczości, nie płacić zusu i mieć księgowość za darmo. Niestety nadal mało osób to wykorzystuje, a dla początkujących przedsiębiorców to bardzo dobra opcja.

Kasia
8 lat temu

„Konsekwentnie realizuję moje tegoroczne postanowienie, żeby czytać dużo książek, ale nie same kryminały(…)” – Jakbym słyszała siebie 😀

Chętnie bym ją przeczytała i sprawdziła czy nie przyda się ona moim czytelnikom. Gdybyś przypadkiem miała ochotę wymienić się na jakąś inną pozycję z mojej biblioteczki, to będę w Łodzi w listopadzie – jak coś daj znać 🙂

Alexandra
8 lat temu

Zapisuję! Mam swój mały plan na przyszłość, ale właśnie ta kwestia jest moją piętą achillesową.

Hubert
8 lat temu

Pozycja wydaje się ciekawa, wylądowała na liście książek do przeczytania 😉

BlogoFirmie.pl
8 lat temu

Dzięki za polecenie! Ja ze swojej strony polecam mocną książkę o prowadzeniu biznesu w Polsce pt. „Biznes w kraju dziadów” Kamila Cebulskiego