Zdjęcia produktu w sklepie to rzecz ważna. Jak je zrobić, jeśli nie mamy środków na profesjonalną sesję? Zobacz, jak ja poradziłam sobie z tym problemem.

Niektórzy czytelnicy wiedzą z pewnością, że jedną z moich działalności jeśli chodzi o biznes online jest od niedawna sklep internetowy, który jest pod adresem sklep.2drink.pl (pisałam o nim m.in. we wpisie 5 rzeczy, które zaskoczyły mnie podczas otwierania swojego e-sklepu). Stopniowo poszerzam asortyment – początkowo w sklepie sprzedawałam tylko moją książkę z przepisami na drinki, teraz sprzedaję też akcesoria barmańskie – shakery, miarki, muddlery itp. Wszystko to małe produkty, ale niezależnie od gabarytów – potrzebują zdjęć.

Jeśli masz swój sklep internetowy, masz 3 opcje jeśli chodzi o zdjęcia:

  • wykorzystać zdjęcia producenta, jeśli takie są dostępne
  • zamówić profesjonalną sesję dla swoich produktów
  • zrobić zdjęcia samodzielnie

Ja początkowo umieściłam moje produkty ze zdjęciami producentów, ale szybko doszłam do wniosku, że te zdjęcia są takie bez klimatu. To nie były zdjęcia, które chciałam pokazywać swoim klientom. Technicznie nie można było im niczego zarzucić, ale były nieciekawe, a poza tym wszystkie sklepy, które mają akcesoria barmańskie, miały te same zdjęcia. To mi się nie podobało, więc zdecydowałam, że muszę mieć własne zdjęcia.

Sesję u profesjonalisty odrzuciłam od razu, żeby nie generować dodatkowych kosztów i doszłam do wniosku, że najpierw spróbuję zrobić je sama. A że nie mam warunków do robienia zdjęć produktowych, takich na białym tle (do tego potrzebny byłby pewnie jakiś namiot bezcieniowy), zdecydowałam się na zdjęcia aranżacyjne.

Zdjęcia aranżacyjne to – jak sama nazwa wskazuje – zdjęcia przedmiotu w jakiejś aranżacji. Takie zdjęcia ma na swojej stronie np. Ikea. Ale takie są też w moim sklepie: sklep.2drink.pl Przedmioty sfotografowałam w otoczeniu dekoracji, które są tematycznie związane ze sprzedawaną rzeczą – np. muddler do owoców jest w otoczeniu limonek i cukru, ponieważ najczęściej używa się go do mojito, rozgniatacz do lodu jest na zdjęciu z lodem itd. Zdjęcia klimatem przypominają te, które umieszczam na swoim blogu o napojach, użyłam tych samych podkładek i serwetek, więc klienci, którzy przychodzą z bloga, powinni czuć się „jak w domu”.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że profesjonalista być może zrobiłby lepsze zdjęcia, ale moje na pewno są skuteczne – właściwie wszystkie nowe produkty sprzedają się już od pierwszego dnia po wprowadzeniu, więc zdjęcia nikogo nie odstraszają.

Zanim przedstawię Ci kilka wskazówek dotyczących zdjęć, chciałabym Cię zaprosić do dołączenia do mojej grupy na Facebooku. To grupa dla wszystkich, którzy interesują się biznesem online, zarabianiem przez internet, czy to w programach partnerskich, czy poprzez sprzedaż swoich produktów czy usług – na wszystkie możliwe sposoby. To grupa, w której chodzi o wymianę poglądów i doświadczeń, a nie spamerską reklamę swoich linków partnerskich, jak to ma miejsce w innych grupach o tej tematyce. Dołącz do grupy: Biznes online – wsparcie, motywacja, inspiracje.

Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego?

Być może przydadzą się komuś moje wskazówki dotyczące robienia zdjęć. Uprzedzam, że to wskazówki dla laików i mają zastosowanie głównie przy fotografowaniu małych przedmiotów. Do ubrań mogą się już nie nadawać.

  • rób zdjęcia w dzień. Znacznie trudniej zrobić dobrze oświetlone zdjęcia przy sztucznym świetle
  • rób zdjęcia blisko okna, żeby uchwycić jak najwięcej światła dziennego
  • przemyśl kadry – przedmiot będzie wyglądał atrakcyjnie, jeśli w kadrze będzie coś jeszcze, jeśli kadr nie będzie pusty
  • jako wypełniacze kadru świetnie sprawdzają się tkaniny – podkładki, serwetki, chusteczki, nawet szaliki czy inne kawałki materiału
  • jako tła można wykorzystać deski, kawałki tapety, blatu kuchennego itp.
  • spróbuj kadrować zgodnie z zasadą trójpodziału
  • zadbaj o to, by wszystkie produkty na zdjęciach były ostre
  • przytnij gotowe zdjęcia do identycznych wymiarów, żeby ładnie wyglądały w Twoim sklepie

To chyba takie najważniejsze, proste zasady, do których warto się zastosować, żeby robić lepsze zdjęcia produktów. Jeśli zdjęcie po wykonaniu nie jest idealne, można je jeszcze trochę wygładzić w programie graficznym. Nie zachęcam Cię do korzystania z Photoshopa, bo to wyższa szkoła jazdy, ale polecam darmowy program Fotor. To mega intuicyjne narzędzie, które pozwoli dokonać podstawowej obróbki zdjęcia – wyostrzyć, wykadrować, poprawić ekspozycję i balans bieli, poprawić nasycenie kolorów – wszystko to robi się suwakami, więc jest łatwo i przyjemnie 🙂

Na koniec podrzucam kilka moich zdjęć do obejrzenia:

muddler-n

miarka-n

shaker4n

 

 


Zapisz się na newsletter i pobierz bezpłatne materiały!

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz listę 12 technik, dzięki którym inni uznają Cię za eksperta w branży oraz specjalny rabat na moje produkty!

Zostaw swój adres e-mail żeby pobrać je w formie pliku PDF.

Zapisałeś się na newsletter. Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, dostaniesz wiadomość ode mnie! Jeżeli jej nie znajdziesz, zajrzyj do folderu SPAM.