Coś dla początkujących, albo tych, którzy zarabiają już na AdSense, ale chcą zarabiać więcej.

Z mojego doświadczenia z zarabianiem na blogach wynika, że z AdSense można osiągnąć całkiem przyzwoite przychody. Nie są to może miliony, ani nawet grube tysiące, ale dla niejednego domowego budżetu taka kwota, o jakiej pisałam w ostatnim Podsumowaniu miesiąca jest całkiem sporym zastrzykiem gotówki.

Na jednym forum kulinarnym czytałam jakiś czas temu żale pewnej blogerki, która pisała, że ma reklamy AdSense, ale zarabia na nich jakieś grosze (kilkanaście czy kilkadziesiąt groszy przez cały dzień). W takim tempie nie uzbiera progu do wypłaty aż do emerytury. Weszłam na blog tej osoby i już na pierwszy rzut oka wiedziałam, co jest tego przyczyną. A raczej – jakie są przyczyny, bo ta blogerka popełniła więcej niż jeden błąd. Źle rozmieściła reklamy, wybrała złe formaty, dała za mało reklam… Mnóstwo osób takie błędy popełnia.

Żeby zarabiać na AdSense naprawdę konkretne pieniądze, liczone w setkach złotych, a nie w groszach, trzeba mieć świadomość tego, co ma największe znaczenie dla wielkości zarobków w tym programie partnerskim. Oto moja lista (kolejność przypadkowa):

Zarabianie na AdSense – 7 czynników, które mają największy wpływ na wielkość zarobków

1. Tematyka bloga

Niestety nie każda tematyka bloga zarabia jednakowo. Są takie branże, w których zarabia się więcej, a są i takie, na których nie zarobisz wcale. Pisałam o tym ostatnio w poście: Te tematy bloga nie zarobią na AdSense. Niestety tematyka kulinarna należy do tych gorzej płatnych.

2. Oglądalność bloga

Reklamy w programie Google AdSesne wynagradzane są w modelu CPC, czyli otrzymujesz pieniądze za każde kliknięcie. Oczywiście nie wolno nabijać kliknięć samemu, muszą to zrobić realni użytkownicy, których zainteresuje reklama na Twoim blogu. Im więcej użytkowników – tym większa szansa, że ktoś kliknie, a zatem większe widoki na zarobek na blogu.

Jaka to musi być oglądalność? Podam Ci dwa przykłady z mojego doświadczenia:

– raczkująca strona o tematyce finansowej, niewielka oglądalność (3500 odsłon miesięcznie), zarobek: 23 zł przez miesiąc.

– blog o tematyce zdrowego odżywiania, z przepisami, 56 tysięcy odsłon w miesiącu i zarobek 481 zł w tym miesiącu.

3. Rozmieszczenie reklam

To jeden z ważniejszych parametrów. Znalezienie najlepszego dla danej strony rozmieszczenia reklam wymaga mnóstwa testów – ja czasem sprawdzam różne ułożenia reklam przez kilka tygodni, zanim znajdę takie, które zarabia najwięcej. Przekonałam się, prowadząc kilka blogów, że nie ma jednego dobrego miejsca i jednej dobrej kombinacji, jeśli chodzi o rozmieszczenie reklam na stronie, bo każdy blog jest inny, każda tematyka jest inna.

Najogólniej mówiąc – reklamy zarabiają najwięcej, gdy są możliwie wysoko. Zwykle też więcej zarabiają reklamy wewnątrz postu niż te, które są w panelu bocznym. A już umieszczanie reklam na dole w panelu bocznym to totalna strata miejsca.

4. Typ reklam

Nie tylko rozmieszczenie jest ważne, ale także to, czy wybierzesz reklamy tekstowe, graficzne, a może jedne i drugie. I tu także – w zależności od tematyki bloga i od konkretnej jednostki reklamowej (wielkość, kształt), różne rozwiązania sprawdzają mi się lepiej.

Na przykład są takie tematyki, w których reklama tekstowa działa bardzo dobrze, a są takie, w których tych tekstowych reklam jest niewiele i nie są one specjalnie dobrze dopasowane do tematyki strony.

Podobnie jeśli chodzi o jednostki – na przykład duży wieżowiec (300×600) z reklamą tekstową wygląda fajnie, ale już w prostokącie (300×250) ta reklama tekstowa nie jest tak atrakcyjna dla użytkownika.

5. Dopasowanie reklam tekstowych do wyglądu strony

Jeśli już decydujesz się na umieszczenie reklam tekstowych, to koniecznie dopasuj styl reklamy do wyglądu Twojego bloga. Dobrze dopasowana reklama tekstowa może imitować menu strony, a więc zwiększa szanse na to, że ktoś w nią kliknie.

6. Liczba jednostek reklamowych

Na jednej podstronie Twojego bloga możesz mieć maksymalnie 3 jednostki reklamowe. I jeśli poważnie myślisz o zarabianiu na AdSense, poświęć czas na znalezienie miejsca na te trzy jednostki, nawet jeśli początkowo każda będzie zarabiała kilka złotych. Z czasem może się okazać, że przy dużej oglądalności wyłączenie jednej z jednostek zmniejszy Twoje przychody z AdSense o kilkaset złotych.

7. Testy, testy, testy

Sprawdzaj, testuj, zmieniaj układ reklam, zmieniaj typy jednostek, porównuj wyniki z poprzednimi okresami. Nie ma lepszego sposobu na zwiększenie dochodów na AdSense, jak dojście metodą prób i błędów do tego, co w przypadku Twojej strony przyniesie najlepszy efekt.

zarabianie na adsense

źródło: © kazio76 – Fotolia.com


Zapisz się na newsletter i pobierz bezpłatne materiały!

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz listę 12 technik, dzięki którym inni uznają Cię za eksperta w branży oraz specjalny rabat na moje produkty!

Zostaw swój adres e-mail żeby pobrać je w formie pliku PDF.

Zapisałeś się na newsletter. Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, dostaniesz wiadomość ode mnie! Jeżeli jej nie znajdziesz, zajrzyj do folderu SPAM.