Zarabiać w internecie można na wiele sposobów. Ja zarabiam pisząc teksty i prowadząc zarabiające blogi, ale możliwości jest o wiele więcej. Co sprzedawać w internecie? Dziś kilka przykładów blogerów i ich produktów, dzięki którym ci blogerzy i jutuberzy zarabiają.

Do spisania tej listy zainspirował mnie kurs Michała Szafrańskiego z bloga Jak oszczędzać pieniądze. Michał stworzył kurs video, który ma pomóc „ogarnąć” domowy budżet. I na tym kursie zarabia, bo dostęp do jego lekcji jest płatny.

Dlaczego warto tworzyć własne produkty?

Przez „własny produkt” w tym artykule rozumiem coś, co sam stworzysz – a nie coś, co kupisz taniej, żeby sprzedać drożej. Zanim przejdę do konkretów i listy produktów, jakie można tworzyć, a następnie sprzedawać je w sieci, kilka słów o tym, dlaczego warto i jakie są zalety zarabiania w ten sposób.

  • praca nad własnym produktem może zająć Ci dużo czasu, ale w większości przypadków pracujesz nad nim raz, a gdy skończysz – produkt jest gotowy do sprzedaży.
  • gotowy produkt możesz sprzedać wielokrotnie, powielając go tylko – nie musisz za każdym razem od nowa poświęcać czasu na jego tworzenie.
  • sprzedając swoje produkty zarabiasz także wtedy, gdy nic nie robisz – na przykład na urlopie (oczywiście tylko wtedy, gdy zlecisz komuś obsługę sprzedaży). To świetny sposób na dochód pasywny!
  • posiadając swoje produkty budujesz swoją markę – np. możesz mówić o sobie, że jesteś autorem książki na dany temat.

Co sprzedawać w internecie? Pomysły na własne produkty

Pomysłów może być bardzo wiele i tak naprawdę sprzedawać możesz wszystko, czym będą zainteresowani Twoi odbiorcy. To brzmi banalnie, ale każdy autor bloga, specjalista w danej dziedzinie powinien sam przemyśleć, jakie produkty mogą sprzedać się w jego branży. Warto także podpatrywać innych, którzy już na własnych produktach zarabiają. Oto kilka przykładów polskich blogerów i jutuberów, którzy zarabiają w ten sposób – z podziałem na typ produktu:

1. kurs video omawiający jakieś zagadnienie:

2. kurs PDF, poradnik PDF, kurs mailowy:

3. koszulki z logo, z ciekawymi nadrukami, bluzy, kubki i inne gadżety:

4. książki oraz e-booki:

5. narzędzia, które można wykorzystywać podczas pracy w e-biznesie:

  • Lista mocnych profili – Sławek Gdak
  • menadżery zadań do Allegro, programy pomocne w e-commerce
  • programy do tworzenia list zadań, zarządzania relacjami z klientem itp.

6. Inne propozycje własnych produktów:

  • płyty DVD (np. z treningami fitness, z tutorialami makijażu itp.)
  • audiobooki
  • gry planszowe (np. słynna Cashflow)
  • aplikacje na smartfony
  • warsztaty, seminaria – zarówno prowadzone „na żywo”, jak i przez internet

 

Kto może zarobić na własnych produktach?

No to skoro już wiemy, jakie produkty można tworzyć (choć moja lista to tylko kilka pomysłów i na pewno nie wyczerpuje tematu), to warto też zastanowić się – kto na takich produktach może zarobić. Kiedy opłaca się pracować nad swoim produktem, bo może on przynieść pieniądze?

  • Jeśli jesteś ekspertem w danej branży, masz wyrobioną markę, na którą pracowałeś od dłuższego czasu, osoby zainteresowane jakimś tematem znają Cię i zapłacą za to, co im chcesz przekazać.
  • Masz blog/vlog o bardzo dużej oglądalności, a skupiona wokół Ciebie społeczność lubi Cię i chętnie kupi to, co chcesz im sprzedać.
  • Masz do przekazania coś, co komuś może przynieść realną korzyść. Realna korzyść to np. zarobienie pieniędzy, poprawienie pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania albo nauczenie się nowych przepisów. Oczywiście nie znaczy to, że jeśli napiszesz powieść, to ona się nie sprzeda. Po prostu jeśli jesteś blogerem czy vlogerem albo specjalistą w jakiejś dziedzinie lepszym wyborem będzie dla Ciebie poradnik, zbiór przepisów czy omówienie jakiegoś zagadnienia z Twojej branży.

co sprzedawać w internecie

Ważna uwaga na zakończenie

Zanim zaczniesz pisać swoją pierwszą książkę, na której chciałbyś zarobić – pamiętaj o jednym. Niezależnie od tego, na jaki produkt się zdecydujesz – postaw na jakość. Niechlujne wykonanie, nieestetyczny wygląd Twojego produktu – nawet jeśli wewnątrz będzie świetny – może odstraszyć potencjalnych kupujących jeszcze zanim naprawdę się nim zainteresują. Dlatego myśląc o stworzeniu swojego produktu pomyśl nie tylko o tym, co chcesz zrobić – ale też: jak to zrobić.

 


Zapisz się na newsletter i pobierz bezpłatne materiały!

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz listę 12 technik, dzięki którym inni uznają Cię za eksperta w branży oraz specjalny rabat na moje produkty!

Zostaw swój adres e-mail żeby pobrać je w formie pliku PDF.

Zapisałeś się na newsletter. Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, dostaniesz wiadomość ode mnie! Jeżeli jej nie znajdziesz, zajrzyj do folderu SPAM.